Regulamin

ZAKRES OBOWIĄZYWANIA

1) Regulamin Przewozu oraz rezerwacji zwany dalej „Regulaminem”, określa warunki:
a) dokonania rezerwacji
b) przewozu osób i rzeczy organizowanego przez Filbi Marcin Chmaj z siedzibą przy ul. Cyrklowej 6/29, 04-044 Warszawa, REGON 140951356, NIP 7532200708, zwaną w dalszej części Regulaminu „Filbi”.
2) Wszelkie informacje dotyczące warunków korzystania z Serwisu zostały opisane w Polityce Prywatności.

REZERWACJA

1) Filbi  zapewnia możliwość dokonania rezerwacji na przewóz osób i rzeczy:
a) za pośrednictwem strony internetowej croexpress.pl. Rezerwacja za pomocą formularza znajdującego się na stronie internetowej.

b) telefonicznie pod numerem telefonu +48 572 680 200 w dni robocze w godzinach 9 – 18

c) sms-em lub e-mailem całą dobę

2) Za chwilę zawarcia umowy przewozu uważa się otrzymanie przez kupującego/pasażera potwierdzenia rezerwacji na adres e-mail wskazany podczas procedury rezerwacji.

3) Dokonanie rezerwacji  i zawarcie umowy przewozu oznacza zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu i jego akceptację bez uwag.

4) Potwierdzenie rezerwacji w formie elektronicznej jest przesyłane na adres e-mail kupującego.

5) Potwierdzenie rezerwacji jest dokumentem imiennym i nie może być odstąpiony innej osobie.

6) Rezerwacji dokonuje się z przydziałem określonego numeru miejsca w pojeździe.

7) Ceny przejazdów i opłaty za przewóz rzeczy określone są w aktualnym cenniku znajdującym na stronie internetowej croexpress.pl.

8) Płatności za przejazd dokonywane są na konto wskazane podczas rezerwacji.

9) Dla stałych klientów, podróżujących z nami w kolejnym roku przysługuje rabat 5%.

10) Podczas rezerwacji przejazdu dla więcej niż jednej osoby należy wpłacić całą kwotę lub zaliczkę w wysokości 50% zlecenia na konto bankowe do 1 dnia po dokonaniu rezerwacji. W przypadku uiszczenia zaliczki, pozostałą, kwotę należy wpłacić 8 dni po dokonaniu rezerwacji. Zgodę na prolongatę płatności należy uzyskać najpóźniej w 8 dniu od dokonania rezerwacji. W przypadku braku poinformowania firmy Filbi przyczynach w opóźnieniu płatności, firma Filbi zastrzega sobie prawo do anulowania danego biletu i potrącenia opłaty manipulacyjnej w wysokości 100% wpłaconej zaliczki.

11) Podczas rezerwacji biletu przez system i opłaty online nie ma możliwości wpłaty zaliczki, wpłacana jest cała kwota rezerwacji.

12) Filbi wystawia faktury VAT, zgodnie z obowiązującymi przepisami podatku od towarów i usług, dla każdej transakcji. W przypadku nabywcy rezerwacji  niebędącego przedsiębiorcą (nie posługującego się numerem NIP), jest wystawiana faktura imienna. Niezależnie od formy składania zamówienia (za pośrednictwem strony internetowej), nabywca jest zobowiązany do określenia już na etapie składania zamówienia, czy oczekuje faktury jako przedsiębiorca (tj. podając numer NIP i pozostałe niezbędne dane), czy też faktury imiennej.

13)Nie ma możliwości zmiany rodzaju faktury (tj. z faktury imiennej na fakturę dla przedsiębiorcy) po złożeniu zamówienia.

14) Faktury, duplikaty faktur oraz faktury korygujące są wystawiane i dostarczane w formie elektronicznej. Akceptacja postanowień niniejszego Regulaminu oznacza akceptację stosowania faktur elektronicznych (w tym duplikatów i faktur korygujących).

REZYGNACJA Z REZERWACJI

1) Zmiany w rezerwacji oraz anulowanie rezerwacji można dokonać telefonicznie pod numerem + 48 572 680 200 w dni robocze w godzinach 9 – 18,  SMS-em całą dobę lub e-mailowo przez system rezerwacji. Dostęp do anulowania biletu przychodzi na e-mail z informacją o rezerwacji.

2) W przypadku anulowania rezerwacji SMS-em za termin anulowania uznaje się otrzymanie wiadomości SMS-em.

3) Pasażer ma prawo do zwrotu biletu lub zaliczki na przejazd:

a) do 7 dni od dnia dokonania rezerwacji (maksymalnie 30 dni przed datą wyjazdu) bez podania przyczyny Filbi zwróci 100% ceny biletu na podane przez pasażera konto;

b) w przypadku rezygnacji do 30 dni od planowanego wyjazdu zwracana jest kwota 90%, a firma pobiera 10% opłaty manipulacyjnej

c) w przypadku rezygnacji z przejazdu między 30 a 7 dniem od planowanego terminu wyjazdu firma dokonuje potrącenia 50% wartości rezerwacji, pozostałą część kwoty firma zwraca na podane konto;

c) w przypadku rezygnacji z przejazdu między 7 dniem a 24 godziny od planowanego terminu wyjazdu firma dokonuje potrącenia 80% wartości rezerwacji, pozostałą część kwoty firma zwraca na podane konto

d) w przypadku rezygnacji z przejazdu 24 godziny przed planowanym terminem wyjazdu firma dokonuje potrącenia 90% wartości rezerwacji, pozostałą część kwoty firma zwraca na podane konto

5) Realizacja zwrotu środków następuje w ciągu 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia.

PRZEWÓZ OSÓB

1) Pasażerowie podczas realizacji przejazdu są zobowiązani do zapinania pasów bezpieczeństwa.

2) Kierowcy mogą wydawać wskazówki, uwagi oraz polecenia mające na celu zapewnienie  bezpieczeństwa  pasażerów,  prawidłowe wykonywanie przewozu oraz egzekwowanie postanowień Regulaminu.

3) Pasażerowie zobowiązani są podporządkować się wskazówkom, uwagom oraz poleceniom kierowcy.

4) Pasażer zobowiązany jest spełniać wszelkie wymagania dotyczące podróży, tj. posiadać ważne dokumenty wyjazdowe, wjazdowe i inne uprawniające do odbycia podróży i przekroczenia granicy, w tym: dowód osobisty lub paszport.

5) Pasażer ponosi całkowitą odpowiedzialność za brak tych dokumentów. Filbi zastrzega sobie prawo odmowy przewozu osoby, która nie posiada ważnego dokumentu podróży wymaganego do przekroczenia granic.

6) W pojazdach zabronione jest spożywanie napojów alkoholowych i innych środków odurzających, a także palenie tytoniu, e-papierosów i innych wyrobów tytoniowych. Na pokład naszego pojazdu nie będą zabierane osoby, których zachowanie wskazuje na wcześniejsze spożycie alkoholu.

7) Kierowca może przeprowadzić badania alkomatem Pasażera, którego stan wskazuje na spożycie alkoholu.

8) Pasażer odpowiada za szkody wyrządzone Filbi (w szczególności za zniszczenie wyposażenia pojazdu) i/lub innym pasażerom na zasadach ogólnych przewidzianych przepisami Kodeksu Cywilnego.

9) Pasażer, który zanieczyszcza pojazd jest zobowiązany do zapłaty na rzecz Filbi kwoty stanowiącej równowartość kosztów związanych z czyszczeniem pojazdu.

10) Pasażer, którego jakiekolwiek zachowanie, w tym stan nietrzeźwości, odurzenia lub brak higieny osobistej zakłóca komfort, zagraża bezpieczeństwu i porządkowi pozostałych pasażerów zostanie niezwłocznie usunięty z pojazdu w miejscu do tego przeznaczonym (najbliższa stacja kolejowa, autobusowa) – bez prawa ubiegania się o zwrot kosztów za dany przejazd.

11) Decyzję o usunięciu pasażera z pojazdu podejmuje kierowca po uzgodnieniu z kierownictwem firmy.

12) Pasażerowi usuniętemu z pojazdu z powodu niestosowania się do zasad Regulaminu przysługuje zwrot środków w wysokości 5% wartości opłaty. Pozostała kwota zostaje potrącona na rzecz odstępnego.

13) Pasażer objęty jest ubezpieczeniem od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW) Przewoźnika. Ubezpieczenie obejmuje tylko sytuacje, które wydarzyć się mogą w trakcie pobytu pasażera w pojeździe. Inne zdarzenia losowe, powodujące szkody pasażera powstałe poza pojazdem, nie są objęte wspomnianym ubezpieczeniem.

14) Dzieci i osoby małoletnie poniżej 12 roku życia mogą być przewożone wyłącznie, jeśli podczas podróży towarzyszy im osoba dorosła, która jest prawnym opiekunem lub posiada stosowne oświadczenie od opiekuna prawnego.

15) Dzieci i osoby małoletnie, bez względu na wiek, mogą podróżować wyłącznie na podstawie aktualnych dokumentów, uprawniających do przekroczenia granicy (dowód osobisty, paszport).

16) Małoletni pomiędzy 12 a 18 rokiem życia mogą podróżować samodzielnie, pod warunkiem posiadania druku „Oświadczenie o przewozie osoby małoletniej”.

17) Dzieci poniżej 150 cm wzrostu są przewożone zgodnie z zasadami właściwymi warunkami technicznymi określonymi w przepisach Unii Europejskiej dotyczących urządzeń przytrzymujących dla dzieci w pojeździe. .

18) Każdy pasażer jest odpowiedzialny za posiadanie wszystkich koniecznych dokumentów podróży oraz przestrzegania przepisów kraju, do którego chce przyjechać lub przez który chce przejechać.

19) Pasażer zobowiązuje się do przewożenia wyłącznie towarów bezcłowych w odniesieniu do ich ilości oraz rodzaju.

20) Przewoźnik nie odpowiada za opóźnienia lub odwołania kursów z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności w przypadku zaistnienia zdarzeń siły wyższej takich jak np.: zamknięcie granic, działanie żywiołów, utrudnienia w ruchu drogowym lub na przejściach granicznych, ani wynikających z nich dalszych skutków.

PRZEWÓZ BAGAŻU

1) Pasażer ma prawo do bezpłatnego przewozu 2 sztuk bagażu w tym 1 sztuki bagażu podręcznego oraz 1 sztuk bagażu podstawowego, którego waga nie przekracza 35kg.

2) Bagaż podręczny powinien mieć wymiary pozwalające na swobodne umieszczenie go pod siedzeniem lub na półce znajdującej się bezpośrednio nad fotelem pasażera. Bagaż podręczny nie powinien utrudniać swobody podróży pozostałym pasażerom.

3) Bagaż  dodatkowy może być przewieziony tylko wtedy, gdy pozwoli na to miejsce w luku bagażowym lub miejscu do tego wyznaczonym oraz za dodatkową opłatą.

4) Filbi ma prawo odmówić zabrania bagażu jeżeli nie spełnia on wymogów określonych w Regulaminie.

5) Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty osobiste i bagaż podręczny znajdujący się poza lukiem bagażowym i będący pod bezpośrednią opieką pasażera chyba, że szkoda powstała z jego winy.

6) Ze względu na czas podróży i specyfikę przewozu bagaży w pojazdach, przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za przewóz w bagażu podstawowym i dodatkowym przedmiotów łatwo tłukących i łatwo psujących się oraz komputerów w tym laptopów, aparatów fotograficznych i innych urządzeń elektronicznych, a także pieniędzy, biżuterii, wyrobów ze złota i srebra, weksli, papierów wartościowych, dokumentów handlowych, paszportów i innych dokumentów, substancji płynnych, a także lekarstw wymagających przechowywania w niskiej temperaturze.

7) Wszelkie przedmioty wymienione w ustępie 6 muszą być przewożone w bagażu podręcznym pod wyłącznym nadzorem i odpowiedzialnością pasażera i na jego ryzyko.

PRZEWÓZ ZWIERZĄT

1) Podróżny może przewieźć pod swoją opieką za opłatą w wysokości 50% ceny rezerwacji, zwierzę futerkowe takie jak kot, pies waga do 15 kg, świńska morska, chomik, królik miniaturka jeżeli nie jest one uciążliwe dla pozostałych pasażerów.

2) Przewożone zwierzę powinno być umieszczone w odpowiednim transporterze przeznaczonym do podróży zabezpieczających przed wyrządzeniem szkody pasażerom lub mieniu i znajdować się przy na siedzeniu przy właścicielu.

3) Rozmiar transportera musi być dostosowany do wielkości zwierzęcia, nie może jednak przekraczać rozmiarów: wysokość 24 cm, głębokość 28 cm, szerokość 46 cm.

4) Podczas przewozu zwierzęta powinny pozostawać w pojemnikach, w których zostały umieszczone.

5) Podczas przewozu osoba przewożąca zwierzę musi posiadać następujące dokumenty, które zobowiązana jest okazać na żądanie kierowcy:
a) ważny dokument umożliwiający przekroczenie granicy przez zwierzę;
b) posiadać aktualne zaświadczenie o szczepieniu zwierzęcia przeciwko wściekliźnie;
c) posiadać aktualne i ważne badania weterynaryjne zwierzęcia.

6) Przewoźnik może odmówić przewozu zwierzęcia, jeżeli uzna, że stanowi ono zagrożenie dla pozostałych pasażerów.

PRZEWÓZ ROWERÓW

1) Pasażer może zakupić bilet na przewóz roweru.

2) Rowery przewożone są na bagażniku rowerowym

3) W każdym kursie dostępne są 3 miejsca na rowery. Większą liczbę rowerów można przewieźć w specjalnych torbach, kufrach rowerowych pod warunkiem dostępnego miejsca w luku bagażowym.

4) Waga roweru nie może przekraczać 20 kg

5) Rezerwacje przewozu roweru można dokonać maksymalnie 7 dni przed wyjazdem.

W sprawach nieuregulowanych powyższym regulaminem zastosowanie mają następujące przepisy:
– ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo Przewozowe (j.t. Dz. U. z 2000 r. nr 50, poz. 601; z późn. zmian.)
– ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 1964 r. nr 16, poz. 93; z późn. zmian.).

W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają powszechnie obowiązujących przepisów prawa polskiego, w szczególności przepisy ustawy z dnia z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe oraz  ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.